2015. október 11., vasárnap

00.

"kelt 1941. decemberében


Drága Szüleim!
Ma van tizenegy éve, hogy mindent hátrahagyva, halált megvető bátorsággal távoztam el tőletek. De tudom, az volt életem legrosszabb döntése. Nem akartam a porban játszani, mint más, velem egykorú kisgyerek. Pedig ez lett volna a helyes. Akkor még nem tudtam, hogy por helyett vérrel áztatott földön fogok fetrengeni, labdám pedig az ellenség feje lesz. De most már tudom: nem szabadott volna ilyen időben felnőnöm. Korán, túl korán tapasztaltam meg a puskaporos vér bűzét, ami az utcán terjeng. De sajnos az idő múlását nem lehet megállítani, visszapörgetni mint egy zenedobozt, ami keserűen szól a halk éjszakába. Jajj nektek, akik a por helyett vérrel itatott földön, jajj nektek, akik labda helyett az ellenség fejével játszatok: mert sosem tapasztaljátok meg az anyai szeretet és az apai szigor gondoskodó kezeit. Ha még lennétek nekem, szívemhez szorítanálak titeket, megölelnélek, mint egy szeretetért áhítozó kisgyermek, s bizonygatnám: jó élni. Talán ez még álom, de senki sem tudhatja, mit hoz a jövő. Ne higgyetek csalfa jósnőknek, hazug sámánoknak: mert ők is emberek, az emberek pedig tudatlanságuktól vezérelve nem látják a jövőt. Fogadjátok hát meg a tanácsomat: ne búslakodjatok miattam, használjátok ki a nektek adatott időt, emelt fővel járjatok, értem egy könnycseppet se hullajtsatok: mert nem tudhatjátok, mikor jő el a várva várt vég, mikor fáradnak bele az ellenségek a puskaporos levegőbe. Mert én is tudatom veletek: belefáradtam már az aszott vér bűzébe, a puskaporban terjengő utcákba. De kitartok a haza mellett, akár a vérem árán is megtisztitom a levegőt az ellenség bűzétől: szabaddá teszem az országot, vele együtt titeket is. Nem hagyom, hogy szolgasorban halljatok meg, míg mások a részegítő ital hatására. Nem, nem. Túl sokat voltam katona, hogy most hagyjam abba.


Csókol titeket szerető fiatok
William"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése